Zverejnené

Livestreamové nakupovanie, kedysi známe ako teleshopping z televízie, je rozšírené nielen v Číne, ale aj v USA a Európe. Ako sa mu momentálne darí v e-commerce priemysle?

Hľadanie nových predajných kanálov a rýchly rozvoj elektronického obchodu spôsobili, že spoločnosti začali čoraz viac využívať inovatívne postupy a technológie. V dôsledku pandémie COVID-19 sa zmenili aj nákupné návyky zákazníkov. Mnohí z nich ešte stále preferujú priamy kontakt s predajcom.

 

set-up-na-youtube-lifestream

 

Livestreamové nakupovanie je na vzostupe a vďaka nemu majú ľudia možnosť dozvedieť sa o značkách a spoznávať produkty podobným spôsobom ako pri nákupoch v stacionárnych predajniach. Akurát v mierne obmenenej podobe – pomocou sociálnych sietí Facebook, Instagram či TikTok. Záleží len na výbere vhodnej platformy, moderátora a predajného produktu.

 

Čo je livestreamové nakupovanie?

Je to marketingová stratégia, počas ktorej moderátor propaguje produkt alebo službu prostredníctvom živého vysielania na sociálnej sieti. Ideálne, ak je ním influencer, celebrita alebo iná verejne známa osoba. Hosť alebo moderátor opisuje, testuje a hodnotí daný produkt alebo službu. Sledovatelia si ho zase môžu zakúpiť priamo na sociálnej sieti.

 

zena-livestream-telefon

 

Výhody pre followerov i značky

Nový druh nakupovania prináša niekoľko bezkonkurenčných výhod. Nielen followeri, ale aj značky z nich dokážu vyťažiť maximum. Aké sú výhody livestreamového nakupovania?

 

Pre sledovateľov

  • priame odpovede na otázky ohľadom produktu alebo služby
  • môžu mať k dispozícii rôzne limitované zľavy

 

Pre značky

  • interaktívny charakter
  • budovanie vzťahu so značkou
  • podpora predaja
  • implementácia brandovej stratégie

 

zena-na-kresle-pocas-livestreamu

 

Vhodné pre globálne i lokálne firmy

Livestream začali primárne organizovať svetové spoločnosti s veľkými marketingovými rozpočtami. Dnes jeho výhody využívajú ale aj malé internetové obchody s obmedzeným zdrojom financií. V oboch prípadoch horlivo zapájajú influencerov do živých vysielaní.

Efekt livestremových kampaní je okamžitý, mimoriadne atraktívny a zvyšuje dôveryhodnosť značky. Je doménou trendy influencerov, ktorým ich sledovatelia maximálne dôverujú. Práve preto sú ideálnym spôsobom pri predaji oblečenia, obuvi, šperkov či kozmetiky.

 

mobilne-aplikacie-socialne-siete

 

Instantný trend vs budúcnosť e-commerce?

Je livestreamové nakupovanie budúcnosťou elektronického obchodu? Alebo je to len chvíľkový trend a čoskoro pominie? Na túto otázku je v tejto chvíli ťažké odpovedať.

V súčasnosti sa veľmi rýchlo rozvíja nielen v zámorí, ale aj na domácom trhu. Zaujímavosťou je, že aj na Slovensku ho používatelia sociálnych sietí prijímajú pozitívne. Aj preto sa vám pri plánovaní oplatí uvažovať nad ich implementáciou do marketingovej stratégie vášho obchodu.