Ako efektívne spolupracovať s kupónovými portálmi? – 2. časť

Zľavové kupóny alebo vouchery, či už v tlačenej alebo on-line podobe, predstavujú efektívny marketingový nástroj a predajný kanál, prostredníctvom ktorého môžete ponúkať svoje produkty či služby a prilákať tak viac zákazníkov do vášho eshopu. Záujem o zľavové kupóny stále rastie o čom svedčí nárast kupónových webov ako aj stále viac využívanie tejto formy komunikácie zo strany internetových obchodov.

Prinášame Vám druhé pokračovanie rád a typov ako realizovať kupónové kampane.

 

Rady pre úspešnú kupónovú stratégiu

   1. Atraktívna výška zľavy

Ak chcete aby vaša kampaň bola úspešná, musíte tomu prispôsobiť výšku zľavy. Na agresívnu cenovú politiku reaguje každý bez rozdielu na príjem, pohlavie či iné aspekty. Hoci zľava -5% nie je v dnešnej dobe už až tak moc ohurujúca, rôzne prieskumy či štúdie ukazujú, že funkčná zľava začína už na čísle -10%. Zľavy nad -15% sú pre on-line nakupujúcich príťažlivé pričom výsledky realizovaných prieskumov naznačuje, že predstava klientov je zľava -20% až -35%.  Pre každý produktový segment je to samozrejme iné. Pri stanovení motivačnej zľavy je samozrejme potrebné vychádzať aj z obchodného modelu a marže, ktorú môžete zákazníkov ponúknuť. Pri návrhu kupónovej kampane pre nových zákazníkov treba mať vždy na mysli, že sa jedná o akvizičnú komunikáciu, ktorá má motivovať zákazníkov, aby u vás prvýkrát nakúpili.

   2. Dajte zákazníkom viac na výber

Ponúka váš eshop viac druhov produktov či služieb? Poskytnite zákazníkom viac zľavových kódov a kupónov. Okrem toho, že si tým viete regulovať výšku zľavy pre jednotlivé kategórie či dokonca konkrétny produkt, získate tým aj množstvo kvalitných spätných odkazov pre váš eshop. Môžete tak merať úspešnosť jednotlivých zľavových kódov a prispôsobovať tomu svoju ponuku.

   3. Zľavové kupóny nemusia byť iba o výške zľavy

Už tak je výška vašej marže značne nízka a nechcete si ju ešte viac znižovať? Zľavový kupón nemusí byť iba o výške zľavy. Doprajte zákazníkom prostredníctvom zľavového kódu napríklad dopravu zadarmo alebo darček. Veľmi efektívna je aj kombinácia poskytnutej zľavy spolu s dopravou zadarmo. Ak dáte zákazníkovi zľavu – x % na všetko + doprava zadarmo pri nákupe nad určitú sumu, nielen že sa vám zvýšia konverzie, ale aj priemerná hodnota objednávky v nákupnom košíku.

   4. Povinnosť držania ceny tu neplatí

Chcete uspieť v konkurenčnom boji o priazeň zákazníka, ale výrobca či dodávateľ vás núti dodržať stanovenú maloobchodnú cenu? Zákazník si tak na porovnávači nevie vybrať u koho nakúpi a často sa rozhoduje pre najväčšie eshopy.  Zľavový kód je tak jedinečná možnosť,  ako zákazníka prilákať do vášho eshopu, stačí na to efektívny marketing na kupónovom portáli, aby sa zákazníci o vašej zľave dozvedeli. Skvelým trikom je ak napíšte výšku zľavy do názvu produktu. Dodávatelia z reportu kontrolujú iba dodržiavanie cien. Zákazníka však výška zľavy už v názve môže zaujať.

   5. Váš kupónový kód nemusí ostať iba v jednom komunikačnom kanáli

Nemôžete umiestniť zľavový kód v časopise a očakávať, že ostane iba v tomto médiu. Je faktom, že kupónové kódy sa dostanú, a to hlavne prostredníctvom sociálnych médií ale i inými formami na ďalšie miesta a ďalším zákazníkom. Ak chcete aby kód ostal v jednom komunikačnom kanáli, poskytnite unikátne dynamické kódy pre jedno použitie. Pri tlačených kupónov budete tak vedieť efektívne zmerať ich úspešnosťPri on-line kampaniach tak získate množstvo kvalitných mailových adries do svojej databázy, ktoré môžete neskôr využiť na remarketing prostredníctvom newsletterov.

blog-balik-kupony-sk