Zverejnené

Záujem o zľavové kupóny stále rastie, o čom svedčí nárast kupónových webov ako aj stále väčšie využívanie tejto formy komunikácie zo strany internetových obchodov.

Prinášame vám druhé pokračovanie rád a typov ako realizovať kupónové kampane.

 

Rady pre úspešnú kupónovú stratégiu

 

   1. Atraktívna výška zľavy

Ak chcete aby bola vaša kampaň úspešná, musíte tomu prispôsobiť výšku zľavy. Na agresívnu cenovú politiku reaguje každý bez rozdielu na príjem, pohlavie či iné aspekty. Hoci zľava -5% v dnešnej dobe už nie je veľmi ohurujúca, rôzne prieskumy či štúdie ukazujú, že funkčná zľava začína už na čísle -10%. Zľavy nad -15% sú pre online nakupujúcich príťažlivé, pričom výsledky realizovaných prieskumov naznačujú, že predstava klientov je zľava od -20% do -35%.  Pre každý produktový segment je to samozrejme iné. Pri stanovení motivačnej zľavy je potrebné vychádzať aj z obchodného modelu a marže, ktorú môžete zákazníkov ponúknuť. Pri návrhu kupónovej kampane pre nových zákazníkov treba mať vždy na mysli, že sa jedná o akvizičnú komunikáciu, ktorá má motivovať zákazníkov, aby u vás prvýkrát nakúpili.

   2. Dajte zákazníkom viac na výber

Ponúka váš e-shop viac druhov produktov či služieb? Poskytnite zákazníkom viac zľavových kódov a kupónov. Okrem toho, že si tým viete regulovať výšku zľavy pre jednotlivé kategórie či dokonca konkrétny produkt, získate aj množstvo kvalitných spätných odkazov pre váš e-shop. Môžete tak merať úspešnosť jednotlivých zľavových kódov a prispôsobovať tomu svoju ponuku.

   3. Zľavové kupóny nemusia byť iba o výške zľavy

Už tak je výška vašej marže značne nízka a nechcete si ju ešte viac znižovať? Zľavový kupón nemusí byť iba o výške zľavy. Prostredníctvom zľavového kódu doprajte zákazníkom napríklad dopravu zadarmo, alebo iný darček. Veľmi efektívna je aj kombinácia poskytnutej zľavy spolu s dopravou zadarmo. Ak dáte zákazníkovi zľavu – x % na všetko + doprava zadarmo pri nákupe nad určitú sumu, nielenže sa vám zvýšia konverzie, ale aj priemerná hodnota objednávky v nákupnom košíku.

   4. Povinnosť držania ceny tu neplatí

Chcete uspieť v konkurenčnom boji o priazeň zákazníka, ale výrobca či dodávateľ vás núti dodržať stanovenú maloobchodnú cenu? Zákazník si tak na porovnávači nevie vybrať u koho nakúpi a často sa rozhoduje pre najväčšie e-shopy.  Zľavový kód je tak jedinečná možnosť ako zákazníka prilákať do vášho e-shopu a na to stačí efektívny marketing na kupónovom portáli, aby sa zákazníci o vašej zľave dozvedeli. Skvelým trikom je, ak napíšte výšku zľavy do názvu produktu. Dodávatelia z reportu kontrolujú iba dodržiavanie cien. Zákazníka však výška zľavy už v názve môže zaujať.

   5. Váš kupónový kód nemusí ostať iba v jednom komunikačnom kanáli

Nemôžete umiestniť zľavový kód v časopise a očakávať, že ostane iba v tomto médiu. Je faktom, že kupónové kódy sa dostanú, a to hlavne prostredníctvom sociálnych médií ale aj iných foriem na ďalšie miesta a ďalším zákazníkom. Ak chcete aby kód ostal v jednom komunikačnom kanáli, poskytnite unikátne dynamické kódy pre jedno použitie. Pri tlačených kupónoch budete tak vedieť efektívne zmerať ich úspešnosťPri online kampaniach tak získate množstvo kvalitných mailových adries do svojej databázy, ktoré môžete neskôr využiť na remarketing prostredníctvom newsletterov.