Sezónu konferencii sme odštartovali na „Magyar E-Kereskedelem Napja v Budapešti, ktorá bola organizovaná organizáciou Ecommerce Hungary ako neziskové podujatie. Na tejto konferencii sa stretlo viac než 900 e-shopov a 35 vystavovateľov, ktorí návštevníkom predstavili najnovšie informácie zo sveta e-commerce.
Náš maďarský tím sa zúčastnil na tejto konferencii ako jeden z vystavovateľov, čo nám dalo šancu sa osobne stretnúť s našimi klientmi, ako aj prezentovať koncept a výhody vkladania do balíkov novým, potencionálnym klientom. Po Budapešti nasledoval už známy Reshoper Expo v Prahe na výstavisku v Letňanoch.
Reshoper prepája dva trhy zároveň, keďže sa tu stretáva česká, ale i slovenská komunita, a preto sme tu pravidelným každoročným vystavovateľom. V nadväznosti naň sme navštívili deň na to Affiliate Summit v Prahe organizovaný jednou z affiliate sietí Vivnetworks, ktorý umožnil v reálnom čase prepojiť svety publisherov a inzerentov a my sme sa tak mali možnosť osobne porozprávať o zlepšovaní spoluprác pre čo najlepšie naplnenie cieľov našich klientov.
Keďže aktuálne pôsobíme aktívne na šiestich trhoch, nemohli sme vynechať GPeC konferenciu v rumunskej Bukurešti s 1200 účastníkmi, na ktorej sme po minuloročnej online účasti mohli tento rok prezentovať naše služby osobne, a to v našom vystavovateľskom stánku už s novým dizajnom.
Posledná zástavka bola na Digital4Sofia organizovanej v bulharskej Sofii, ktorá bola komornejšia s asi 250 účastníkmi, avšak ide o náš najmladší trh, kde má e-commerce pred sebou ešte obrovský potenciál rastu.
A čo bolo spoločným menovateľom a najčastejšie spomínaným pojmom? Umelá inteligencia / AI.
Najväčší e-commerce hráči, ako napríklad aj Zalando, cez 3D Avatarov už pracujú s AI určitý čas, avšak táto téma je v našich končinách stále ešte len na začiatku. Je ale nepopierateľné, že ak chcú e-shopy zvýšiť konverzie nákupov a efektívne využívať automatizáciu, umelá inteligencia je zaujímavým riešením.
Vďaka nej je možné uľahčiť nákupnú cestu spotrebiteľovi. Ak zákazník nemá napríklad dostatok času študovať detailnejšie zloženie produktu, ale zadá si do vyhľadávača, čo konkrétne by mal želaný produkt spĺňať, AI by mohol predstavovať práve tohto pomocníka, ktorý ušetrí čas pri nákupe a zároveň spoľahlivo poradí v procese tvorby objednávky. Ak navyše stránka pracuje s personalizáciou, ponúkne zaujímavý obsah vrátane fotografii, príp. videí; zvyšný čas v e-shope predpokladá zvýšenie konverzie, vyššiu hodnotu nákupného košíka a v neposlednom rade nárast tržieb.