Spoločnosť Möbelix v spolupráci s BALIK PLUS vytvorila reklamnú kampaň, ktorej hlavným cieľom bolo oslovenie a získanie nových zákazníkov nielen nakupujúcich v e-shope ale priamo v predajniach a zvýšenie obratu.

Klient

Cieľ

Získanie nových zákazníkov na Slovensku a v Českej republike
Posilnenie postavenia značky Möbelix na trhu
Zvýšenie obratu v internetovom obchode a v kamenných obchodoch

Produkty

Zľavový kupón DL formátu - BALÍK PLUS 2

Služby

Vklad zľavových kupónov do balíkov e-shopov

Rok

2023

O Möbelix

Značka Möbelix patrí do koncernu nábytkárskej skupiny XXXLutz. Špecializuje sa na predaj širokej škály kvalitných produktov pre moderné domácnosti za dostupné ceny. Ich sortiment zahŕňa nábytok, bytové doplnky, záhradný nábytok a ďalšie praktické vybavenie, ktoré pomáha zákazníkom vytvárať štýlové a pohodlné interiéry.

Spoločnosť pôsobí v krajinách Rakúsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko a Chorvátsko.

Hlavne body kampane

Vzhľadom na špecifikum predávaného nábytkárskeho segmentu, keďže ide o produkty dlhodobého používania, bola komunikácia kupónovej kampane navrhnutá s platnosťou 3-4 mesiace.

Kampaň bola rozdelená do 4 sezón podľa obdobia distribúcie kupónov:

  1. Jar – s platnosťou voucheru 01 – 04/2023
  2. Leto – s platnosťou voucheru 05 – 07/2023
  3. Jeseň – s platnosťou voucheru 07 – 10/2023
  4. Zima – s platnosťou voucheru 10/2024 – 01/2024

Na základe sezónnosti a zároveň cieľa podporiť predaj v e-shope i v predajniach, sa navrhol dizajn samotných DL kupónov typu – BALÍK PLUS 2 .

Kampaň v číslach

1 mil.
balíkov
2
krajiny
1970%
ROMI
20%
zľava na všetko
Kampaň v číslach

Marketingové výsledky

Nezameniteľnou výhodou tejto prípadovej štúdie je možnosť vidieť pozitívny vplyv trvania reklamnej akcie na zvýšenie úrovne dôvery a poznateľnosti značky. Keďže každý kupón mal rovnakú ponuku (20% zľavu na celý sortiment online aj offline obchodov značky Möbelix) a bol rozoslaný v rovnakom množstve.

Úspešnosť kampane môžeme sledovať pomocou ukazovateľa konverzného pomeru, teda reálneho využitia poukážky pri nákupe.

Keďže sa kampaň realizovala v absolútne totožných obdobiach na Slovensku aj v Čechách, možno jednoducho porovnať spotrebiteľské správanie sa na nasledujúcich grafoch na oboch trhoch.

Treba spomenúť, že tento ukazovateľ v porovnaní s online kampaňami je nižší ako priemer (podľa údajov MegaDigital.ai pre odvetvie nábytku je to 2,57%). Pri tom je však doležíte vedieť, že cena za 1 Click sa pohybuje okolo 2,77€, v našom prípade stojí oslovenie jedného online nakupujúceho zákazníka s ponukou, ktorú drží fyzicky v rukách 0,04€.

Z prípadovej štúdie vyplýva, že vplyv na konverzný pomer ma aj sezónnosť nákupov. Jarné povianočne obdobie je známe zníženou nákupnou schopnosťou a poklesmi tržieb v tomto segmente, s čím súvisí aj nakupovanie vianočných dekorácii a bytových doplnkov najmä pred sviatkami ako sú Vianoce.

Avšak pri rovnakej online reklame sa priemer ceny Lead‘u v tomto odvetví pohybuje okolo 100€. V našom prípade bola priemerná cena skutočného zákazníka až o 10-násobné nižšia. Ako ukazuje graf, cena na oslovenie nového zákazníka klesá s každou ďalšou kampaňou, preto odporúčame klientom naplánovať  niekoľko kampaní po sebe.

Záver

Z marketingového hľadiska je dôležité prijmäť zákazníka navštíviť e-shop  príp. predajňu a zrealizovať nákup. Jedným z hlavných kritérií hodnotenia úspešnosti reklamnej kampane je návratnosť investície.

V tomto prípade môžeme povedať, že priemerné náklady na získanie zákazníka boli 7,5 €, pričom priemerný výnos z každého zákazníka bol viac ako 100€. ROMI (Return of Marketing Investment) pre zákazníka za celý rok dosiahol 1976%.

Pri spoločnej analýze reklamných akcií na Slovensku a v Česku pri celkovom počte rozoslaných akciových kupónov približne 1 miliónov kusov sa nám podarilo udržať konverzie na úrovni 0,41% a ROMI na úrovni 1915%. Pri analýze kampane bolo zistené, že na Slovensku bol pomer konverzie 0,56 % a ROMI 1976 %. V Českej republike však konverzie dosiahli iba 0,49 % s ROMI 1875 %. Priemerný predaj na jedného zákazníka (ARPU) bol pritom v Českej republike vyšší o 10 %.

Ak aj vy chcete dosiahnuť vynikajúce výsledky v rámci reklamnej aktivity, neváhajte nás kontaktovať a dohodneme sa na najlepšom riešení pre váš biznis. Napíšte nám na info@balikplus.sk.