title_cj_930x300

Online zľavové kupóny pri nakupovaní bude využívať do roku 2021 v USA viac ako 55% ľudí

Skutočná sila zľavových kupónov
Koncom septembra sa uskutočnil v poradí už 18. ročník konferencie CJU (Customer Journey University), ktorý každoročne prináša tie najzaujímavejšie novinky zo sveta „online priemyslu.“ Affiliate marketingoví pracovníci z celej zemegule sa tento rok stretli v slnkom zaliatej Santa Barbare, kde im tím spoločnosti Google odhalil výsledky najnovšej online analýzy. Tá sa, ako inak, zaoberala spotrebiteľským správaním.
O svoje najnovšie poznatky sa s viac ako 1000 špecialistami zo sveta online marketingu podelili vedúci pracovníci a analytici Google, Kieran Cambell a Andrew Ricker. Pozorovacia štúdia s názvom „Vyvíjajúci sa digitálny spotrebiteľ: Odhalenie skutočnej hodnoty kupónov a kódov“ trvala 6 mesiacov a prichádza so zaujímavým výsledkom: Kupóny, ako súčasť affiliate stratégie, prinášajú maloobchodníkom krátkodobé aj dlhodobé benefity.
„Sú (kupóny) rozhodujúcou súčasťou spotrebiteľskej nákupnej cesty a očakáva sa, že ich v krátkej dobe bude využívať viac ako polovica populácie“ povedal Kieran Campbell. Analytik sa pritom opieral o eMarketer predikcie, ktoré predpokladajú, že v roku 2021 bude online kupóny využívať až 55% Američanov.

Kupónová stratégia
Kľúčovou otázkou, na ktorú hľadali odpoveď, bolo podľa Riekera najmä to, či kupónová stratégia vedie k väčšiemu predaju produktov a služieb, alebo nemá na nákup žiaden vplyv. Zistenie je nasledovné: „Prípadov, kedy je zákazník v štádiu nákupu, a potom nákup preruší, aby si vyhľadal zľavový kupón tvorí asi 6% prípadov. Títo ľudia začínajú svoje nákupy vyhľadávaním obchodov, a až potom hľadaním zľavy,“ uviedol Rieker. „Zistili sme však, že až 94% nákupov vzniká tak, že ľudí poháňa k nákupom reklamný zľavový kupón.“
Ďalším cieľom štúdie bolo pochopiť, či kupónová stratégia zvyšuje pravdepodobnosť nákupu. “V spoločnosti Google vieme lepšie ako ktokoľvek iný, že reklama a marketing sa musia prejaviť v obchodných výsledkoch.” Analytická spoločnost comScore preto porovnala dve skupiny ľudí. V tej prvej sa nachádzali ľudia, ktorí boli vystavený kupónom, tá druhá, naopak, pozostávala z ľudí bez nich. Skúmaním sa zistilo, že účastníci prvej skupiny inklinujú k nákupom 2x viac.

Vplyv kupónu na brand
Do výskumu sa zapojila aj popredná analytická spoločnosť comScore, ktorá ho následne rozšírila o ďalšie poznatky. Spoločnosť totiž dostala za úlohu analyzovať, ako kupónová stratégia zasahuje do nákupného správania spotrebiteľov, a ako kupóny vplývajú na lojalitu značiek. „Zistili sme, že vďaka kupónom vzniká väčšia lojalita voči značke“, uviedol Rieker.
„Ľudia vystavení zľavovým kupónom čoraz častešie vyhľadávajú kupóny, a čo je zaujímavé, čoraz častejšie sa vracajú k nákupom do obchodov, kde už s nimi nakupovali a ušetrili. Zistili sme, že používatelia kupónov vygenerovali o 5% viac zisku,“ zhodnotil Cambell a dodal „ zľavové kupóny sú oveľa väčšou hnacou silou, ako sme si doposiaľ mysleli.“ „V súčasnej ére obrovskej konkurencie si môžu predajcovia vďaka zľavovým kupónom zabezpečiť vernosť zákazníka,“ zhrnul na záver.

Zdroj: junction.cj.com