Zákazník potrebuje čas na rozhodnutie sa pre nákup

Dĺžka platnosti kupónovej kampane je jedným z kľúčových faktorov úspechu. Pri jej stanovovaní je potrebné hlavne vychádzať z formy, ktorou je zľavový kupón zákazníkovi zasielaný a či je určený pre nových, alebo aj existujúcich zákazníkov. Na rozdiel od on-line foriem, či už sú to newslettre, kupónové portály, alebo iná forma, kde je väčšinou ako stimulujúci prvok výhodou kratší termín, pri offline kupónoch je to odlišné.

Obecne platí pravidlo, že až 2/3 príjemcov budú reagovať na zľavový kupón, pokiaľ bude pre nich využiteľný z pohľadu využitia a času. V realite to znamená, že kupón musí byť pre užívateľa nielen zaujímavý z pohľadu obsahu a ponúkanej zľavy alebo iného benefitu, ale musí byť v súlade aj s jeho potrebami z pohľadu času. Pokiaľ bude mať tlačený kupón krátku platnosť a zákazník plánoval nakúpiť ponúkaný tovar, alebo službu až o mesiac alebo o dva, výrazne sa zníži pravdepodobnosť nákupu zo strany potenciálneho zákazníka.

Využitie tlačených kupónov v čase
Využitie tlačených kupónov v čase

Pri tlačených kupónoch distribuovaných v balíkoch, alebo poštou z realizovaných štúdií vyplýva, že dĺžka kampane by mala byť od 2 – do 6 mesiacov, pričom pri jej stanovovaní treba vychádzať z obrátkovosti tovaru a nákupných zvyklostí zákazníkov. V tomto smere sa nemusíte obávať, že by zákazník zahodil a nevyužil kupón po dlhšej dobe. Výsledky štúdii ako aj výsledky kampaní našich klientov (Tescoma, Dr.Max a ďalší)to len potvrdzujú. Z výsledkov responsov je vidieť, že zákazníci reagovali aj v druhom a treťom mesiaci kampane, pričom počet objednávok mal stúpajúci trend smerom ku koncu kampane.